VI BESVARAR DE VANLIGASTE FRÅGORNA

FRÅGOR & SVAR

Innan ni mejlar oss med era frågor vill vi att ni ser om er fråga finns med bland våra besvarade frågor. Om den inte finns med är ni självklart välkomna att kontakta någon av våra verksamhetsledare.
1Hur anmäler jag mitt barn?
Anmälan gör du på bokningssidan. På bokningssidan kan du även se platsantal i varje grupp. "Logga in för att boka" och följ instruktionerna för att kunna göra en bokning. För att boka in er i en grupp, måste ni först logga in. Detta gäller både befintliga och nya medlemmar. Står det "Ej bokningsbar" efter att ni har loggat in, uppfyller ni inte kraven för att få boka någon plats i gruppen.
2Jag har problem att logga in
Vi får många mejl från personer som har svårigheter med att logga in. Det kan exempelvis stå att personnumret redan finns registrerat i vårt register. Det kan vara så att ni försöker att logga in med en annan mejladress mot tidigare. Då har du tidigare registrerat detta personnummer. Du har nu försökt logga in med en ny e-post som inte finns i vårt register. Har du inte kvar din gamla e-postadress behöver vi manuellt gå in och ändra. Då behöver du kontakta oss!
3Gruppen vi vill anmäla till är full
Om gruppen ni vill anmäla till är full går det att klicka på prenumerera för att få en notis via mejl om det blir en ledig plats i gruppen. Om ni redan har bokat er till en annan grupp är det enklast att ni mejlar kansli@ngf.se så flyttar vi över er. Men det finns risk att gruppen blir fullbokad igen under tiden, innan vi svarar. Om ni gör en ytterligare bokning behöver ni betala igen för den nya gruppen, men kontakta avbokning@ngf.se så avbokar vi platsen i den första gruppen och gör en återbetalning på den dubbla träningsavgiften.
4Mitt barn fyller 8 i december, när jag ska anmäla till redskap 8-9 år blir det en röd varning och står att hen bara är 7 år, får vi inte anmäla?
Det får ni. Klicka er vidare så går bokningen igenom.
5 Vilken grupp ska vi välja?
Våra grupper är indelade efter ålder. Vissa åldrar överlappar varandra och det är upp till er om ni väljer att träna med yngre eller äldre barn baserat på vad ni tror passar bäst för just er gymnast! Det är inget krav att man ska ha den angivna åldern som grupperna heter, men detta är vår rekommendation. Ju äldre gymnasterna blir desto mer utmanande övningar tränar vi på. Ni får välja att träna i flera grupper samtidigt om ni önskar.
6Jag vill göra en intresseanmälan / ställa mitt barn i kö
Det går inte att göra en intresseanmälan eller ställa sig i kö till någon av våra grupper. Platserna till våra barn- och ungdomsgrupper släpps inför varje vår- och hösttermin på bokningssidan och det är först till kvarn.
7Kan jag se när era grupper tränar?
För våra barn- och ungdomsgrupper bokar vi hallar på olika platser runt om i Norrköping. Då hallarna kan variera beroende på vad vi får för hallar av kommunen har vi inga fasta platser och tider för våra grupper. Vid bokning och återanmälan inför varje vår- och hösttermin kan ni se tiderna på vår bokningssida.
8Förlorar gymnasten behörigheten till en fortsättningsgrupp om vi tar paus?
För att kunna anmäla sig till en av våra fortsättningsgrupper, exempelvis Hopp&volt nivå 2, behöver man ha gått minst 1 termin i Hopp&volt nivå 1. När bokningen är öppen ställer vi in 3 föregående terminer som prioritet. Det betyder att om din gymnast har gått i antingen nivå 1 eller nivå 2 under någon av de föregående prioriterade terminerna, så kommer ni kunna återanmäla er till Nivå 2 igen, trots uppehållet.
9Vad kostar det?
Vad det kostar att träna i våra grupper står under respektive grupp. Med undantag för tävlingsgrupperna där vi istället hänvisar till vår policy om terminsavgifter då gymnasterna i grupperna/lagen tränar olika mycket. Kostnaderna finns även med på bokningssidan när grupperna är bokningsbara inför vår- och hösttermin.
10Hur betalar jag?
Du kan välja att betala via kort, faktura eller delbetalning. Detta väljer du när du bokar din plats på bokningssidan
11Jag har frågor kring min betalning/faktura
Frågor om påminnelser, delbetalning och framskjuten betalning ska ställas direkt till info@billmate.se
12Kan mitt barn provträna en gång innan vi betalar?
Nej. Fakturan ska vara betald innan påbörjad träning. Alla gymnaster är försäkrade via Svedea och för att försäkringen ska gälla behöver ni vara medlemmar, därför kan ert barn inte komma och provträna. Läs vår policy för ångerrätt och återbetalning
13Vilka avbokningsregler gäller?
14Det står ”ej öppen” på en grupp jag vill anmäla mig till
issa grupper är fortsättningsgrupper och har förkunskapskrav att man tidigare måste deltagit i en viss grupp. Har du inte rätt behörighet för gruppen kommer den visas som ej öppen.
15Är gymnasterna försäkrade?
Ja. Alla våra gymnaster är försäkrade via Svedea.
16Behåller vi vår plats till nästa termin?
Medlemmarna i våra barn- och ungdomsgrupper kan göra återanmälan till sin befintliga grupp (eller till en annan grupp) innan bokningssidan öppnas för nya medlemmar. Ni behåller alltså inte automatiskt er plats till nästa termin utan ni måste aktivt gå in själva och boka in er igen. Ni får alltid ett mejl från oss när återanmälan öppnar.
17Hur byter jag grupp?
Information om gruppbyten och rekommendationsdagen hittar ni i välkomstbrevet. Det fick ni i samband med bokningen och finns även att hitta i menyn.
18Min gymnast vill börja i en tävlingsgrupp
Alla våra tävlingsgrupper är fortsättningsgrupper och har en stängd anmälan. Om er gymnast går i en av våra barn- eller ungdomsgrupper och är intresserad av att komma till en av våra fortsättningsgrupper ska ni delta under våra rekommendationsdagar. För att kunna anmäla sig till en av våra rekommendationsdagar krävs det att din gymnast har tränat minst en termin i en av våra barn- och ungdomsgrupper. Information om gruppbyten och rekommendationsdagen hittar ni i välkomstbrevet. Det fick ni i samband med bokningen och finns även att hitta i menyn.
19Vem ska jag kontakta?
Är du ännu inte medlem och vill komma i kontakt med oss kan du kontakta någon av våra verksamhetsledare (se mejladresser längre ner). Är du medlem och har frågor kring träningstider och liknande ska du kontakta huvudtränaren för gruppen. Frågor om fakturor ska till vår kassör. Övriga frågor ställs till våra verksamhetsledare.
20 Mitt barn går idag på gymnastik i en annan förening men önskar byta till er, hur gör jag?
Kontakta oss så hjälper vi er att hitta en passande grupp! Skicka ett mejl till verksamhetsledaren för den disciplin det gäller. Kontaktuppgifter finns längre ner på denna sida.
21Får vi föräldrar vara med?
I våra familjegrupper har ni föräldrar en självklar plats i gympahallen tillsammans med er gymnast. Tränar er gymnast i någon av våra övriga barn och ungdomsgrupper får föräldrarna stanna utanför.
22Vad ska vi tänka på innan träningen?
Långt hår ska vara uppsatt. Inga smycken. Gå på toa innan träningen. Ta gärna med en vattenflaska. Ta med dig ett gott humör!
23Vad gör ni med kvarglömda saker?
Har er gymnast glömt något i träningshallen ska ni kontakta er huvudtränare (kontaktuppgifter till tränaren har skickats ut inför terminsstart). Vi har inte som policy att tränarna ska ta med kvarglömda saker hem efter en träning. Om något har kommit bort och ingen av tränarna har tagit hand om det kan ni kontakta skolan ni tränar på och höra vart de förvarar kvarglömda saker. Vi hyr hallarna av kommunen och har därmed inte tillgång till dem förutom under bokade tider.

ANMÄLAN FÖR BREDDGRUPPER HT22 ÖPPNAR
20 JUNI KLOCKAN 11.00

ÅTERANMÄLAN FÖR BEFINTLIGA MEDLEMMAR INOM VÅR BREDDVERKSAMHET ÖPPNAR 17 JUNI

KONTAKTA OSS

Fick du inte din fråga besvarad av frågorna ovan är du välkommen att kontakta oss via e-post. Här hittar du kontaktuppgifter till vårt kansli och verksamhetsansvariga. Vänligen mejla endast 1 person i taget med din fråga och inte alla mejladresser föreningen har. Vill du mejla flera åt gången så lägg till mottagarna i samma mejl så vi ser att fler har fått samma fråga.

Breddverksamhet samt anmälning- & inloggningsfrågor till bokningssidan


Verksamhetsfrågor kring Familjegymnastik, Redskapsgymnastik, Hopp&Volt, Barr&Bom, Parkour, Tricking, Cheerleading, Ungdomsgymnastik, Vuxengymnastik & Gruppträning.

kansli@ngf.se

TRUPP


Verksamhetsfrågor om truppverksamheten.

Julia Wiklander - Vikarie
julia.wiklander@ngf.se

My Isoniemi - Föräldraledig
my@ngf.se

AG


Verksamhetsfrågor AG-verksamheten.

Maria Brändström
maria.brandstrom@ngf.se

Vår kanslist arbetar måndagar & fredagar, våra verksamhetsansvariga arbetar delvis administrativt. Under terminen svarar vi så fort vi har möjlighet och när bokningssidan är öppen svarar vi mer frekvent. Under semesterperioderna (sommar- och julveckorna) har vi stängt och besvarar inte några frågor, autosvar är då påkopplat, och vi besvarar era mejl så fort vi är åter på arbete.